Tuesday, December 17, 2019

BBN3402Satu2019: Minggu 14 (DI SINI)

Kelas Penterjemahan Berbantukan Komputer?

Well itu adalah cara untuk aku escape daripada kelas minor satu lagi.. Kelas apa tu rahsialah. Sebab aku tahu yang aku ni malas. Lagipun roommate aku ada cakap yang kelas ni assignment habis dekat kelas dan tak payah nak buat kertas kerja bagai. Dah last semester kan, takkan nak pikir pasal kertas kerja lagi. PITA aku pun tak sempat aku nak fikir. Apatah lagi assignment lain. Jadi aku masuk kelas ni and taadaa jumpa lagi prof untuk kelas ni. 

Awal-awal kelas tu memang tak ramai pun student dalam tu. Tak sampai 30 orang rasanya. Tapi lepas tu ramai junior aku masuk. Sebab dorang dah belajar dengan prof, jadi masuklah. Awal-awal tu memang aku dengan dunia aku je. Tak kisahkan orang, tapi bila jadi kerja yang aku post dekat blog tak keluar, haa mula gelabah. Lepas tu aku mula cakap dengan classmate sendiri.. Selama ni haram aku nak cakap dengan orang. Aku tegur pun si Nisa dengan Mai je.. 

Selama 14 Minggu aku dalam kelas ni banyak yang aku belajar sebenarnya. Macam mana kau nak hadap kerenah client yang fussy, banyak cengkadak. Semua prof buat untuk sedarkan kami yang masih bertatih dalam bidang penterjemahan.. Jadi terima kasih prof sebab sudi ajar kami subjek ni.. Walaupun awalnya saya hanya gamble masuk kelas ni. Lama-lama jadi seronok pulak.. :)

Thanks to adik-adik junior.. Good Luck everyone :)

No comments:

Post a Comment

Sometime Good Sometime Not

Aduhaii.. acano la ehh.?? Sometimes okay la duk sini.. Sometimes rasa nk quit je.. T.T