Sunday, October 20, 2019

BBM3410Satu2019: Instagram Minggu 6

Aku Dan Gambar


Sesetengah orang suka ambil gambar. Suka rakam kenangan mereka dalam bentuk gambar. Malangnya seketul Amirah Aisyah tak suka ambil gambar. Aku hanya ambil gambar bila perlu. Dan ini diri aku beberapa tahun lepas. Tapi masih terbawa-bawa sikit sampai sekarang. Sekarang ni tak adalah liat sangat kalau orang ajak bergambar. Kalau orang yang suruh aku ambil gambar, memang jadi masalah, sebab aku tak pandai nak ambil gambar. Macam mana nak kasi cantik semua tu. Sekarang ni okay sikit sebab dah belajar asas fotografi dalam kelas prof. Eh, cakap banyak pulak! Aku sebenarnya nak tunjuk 2 gambar aku dekat Instagram. Jangan muntah pulak yaaaa.. HAHAHAHAHAAHAHAHA.....

Ni gambar 1, aku namakan dia Dinding Pencari Jodoh


Sebanarnya dinding tu biasa je, tapi aku suka sangat latar belakang dinding tu. Pasal jodoh pulak, kebetulan masa aku tengah ambil gambar, ada mamat yang aku minat dari sem 1 lalu. Terus aku senyum seikhlas hati biar cair hati dia tengok aku. Tapi dia terus berlalu dan tinggalkan aku bersama dinding ni. Haih filem Maleficent lagi best daripada cerita aku ni. HAHAHAHAHA. 

Gambar 2: Pelamin orang lagi cantik


Ni majlis adik kawan aku. Aku ni kalau majlis orang yang aku tak kenal tak ada makna aku nak buat macam ni. Nasib baik majlis adik member aku je. Kebetulan pakai baju kelabu, pengantin pun baju kelabu dan semua orang ingat aku pengantin perempuannya. Alahai makcik mana ada pengantin perempuan tak mekap lawa-lawa. Aku pegi situ pakai bejak dengan lipstik je sebab malas nak pakai mekap tebal. Haaa lepas majlis ni, aku bertukar menjadi 'hater' kepada teman lelaki kawan aku sendiri. Pasal mamat tu, nanti aku cerita. 

Sayonara, Selamat tinggal, Alvida, Goodbye..... 






No comments:

Post a Comment

Sometime Good Sometime Not

Aduhaii.. acano la ehh.?? Sometimes okay la duk sini.. Sometimes rasa nk quit je.. T.T