Wednesday, October 2, 2019

BBM3410Satu2019: Close-Up (Wakanda Production)

Assalamualaikum dan hai kawan-kawan sekalian.

Alhamdulillah masih hidup lagi blog ini. HAHAHAHAHA. Sekarang aku nak memperkenalkan ahli kumpulan yang ditubuhkan beberapa minggu lepas. Orang kata tak kenal maka tak cinta, tapi kalau dah kenal, cinta ke? Okay lawak hambar. Nama kumpulan kami ialah WAKANDA PRODUCTION. Bukan Wakanda Forever ya tapi Wakanda Production. Minggu lepas kami dah belajar tentang asas fotografi dalam kelas Prof, sekarang ni masa untuk aku persembahkan apa yang kami belajar dalam kelas menerusi blog ini. Marilah kita mulakan.

CLOSE UP (MANUSIA)


Gambar pertama merupakan seketul Qamarina yang tengah menikmati haruman bunga terbiar dalam kawasan taman universiti. Benar dia menikmati haruman bunga terbiar itu atau sengaja membuat gaya sebegitu untuk menarik minat aku untuk mengambil gambarnya? Bukan main seronok  dia pejam mata untuk aku tangkap gambar dia. Dah cukup!!!! NEXT
Ini seketul Amira yang baru lega daripada sengsara menadah muka untuk diconteng oleh kawan-kawannya. Selepas dipaksa menconteng muka, mereka memaksa dia untuk mengambil gambar untuk melengkapkan tugasan ini. Namun kata-kata Prof masih melekat dekat kepala aku iaitu, REDHA. Jadi aku pun dengan redha mereka untuk mengambil gambar close-up aku dan diletakkan dalam blog ini. SETERUSNYA!!!!!
Close-up ini bukan close-up misteri nusantara tapi close-up misteri Fiza. Ini bukan gambar gadis Arab yang diidamkan oleh jejaka diluar sana. Dia hanyalah seorang gadis Melayu yang penuh adab sopannya. Lirikan mata yang penuh misteri membuatkan hati jejaka di luar sana tidak keruan. Namun, adakah terselit keayuan dibalik niqab yang dipakainya itu? Tanyalah tuan punya badan sendiri. Aku pun taktahu. 













CLOSE-UP (BUKAN MANUSIA)


Sekeping duit RM1 yang ditinggalkan. Kenapalah mereka pergi ambil gambar duit ni ? Lagi elok duit tu bahagi 11 orang, lepas tu beli aiskrim Malaysia seorang satu. Jangan tinggalkan duit merata-rata sebab aku ni mata duitan. RM1 pun aku ambil kalau orang nak bagi. Barang percuma, siapa yang taknak. Lagi-lagi duit walaupun RM1. Rezeki jangan ditolak. Tapi kalau dah duit tu bukan kau punya, jangan gatal tangan nak ambil pula. Tak pasal-pasal dapat dosa percuma.












Milik siapakah cermin mata ini? Orang selalu cakap kalau pakai cermin mata mesti orang tu "NERD". Kau salah fakta agaknya. orang pakai cermin mata mestilah sebab rabun. Cuma gaya cermin mata mereka saja yang berlainan. Daripada rabun terus dapat gelaran "NERD", tak faham aku dengan pemikiran orang ni. Tak pun mesti kau cemburu sebab kau tak pakai cermin mata. Selalunya orang pakai cermin mata ni comel dan bila mereka tercari-cari cermin mata mereka tu, lagi terserlah kecomelan mereka. :-)
Close-up terakhir iaitu bunga matahari. Aku suka bunga ni sebab ia mengingatkan aku dekat kuaci. Kuaci tu memang kudapan kegemaran aku. Sebungkus kuaci boleh habis kalau layan movie dekat Netflix. Nasib baik aku tak pandai nak kutip biji bunga matahari. Kalau pandai, agaknya tak berbuah bunga tu sebab aku kutip biji dia buat kuaci.







Okay. Selesai untuk gambar pertama. Nanti jumpa post seterusnya. Selamat malam semuanya. ZZZZZZZ





No comments:

Post a Comment

Sometime Good Sometime Not

Aduhaii.. acano la ehh.?? Sometimes okay la duk sini.. Sometimes rasa nk quit je.. T.T