Tuesday, October 1, 2019

BBM3410Satu2019: SUATU KETIKA

Assalamualaikum dan hai semua. Hari ini aku nak cerita pasal keluarga kecil aku. Nama ayah aku Osmira bin Jusoh dan mak aku pulak nama Noriah binti Mohamed Nor. Mereka kahwin pada 5 Mac 1995 dan setahun lepas tu barulah aku keluar tengok dunia. Mak aku cakap dulu berat aku 2.6 kg masa keluar tengok dunia. Setahun lepas tu, adik aku pulak keluar tengok dunia, namanya Aina. Aku tak sempat nak bermanja lagi dah dapat adik baru pulak. Okaylah rezeki dapat adik baru. Aku dengan Aina memang rapat macam isi dengan kuku. Dalam umur aku 7 tahun, aku dapat seorang lagi adik perempuan. Nama adik aku yang ni Aimey. Aimey ni istimewa sikit sebab kulit dia agak gelap berbanding kami berdua. Waktu dia kecil dulu aku panggil dia Su sebab aku ingat dia yang terakhir.

8 tahun selepas itu
Mak aku mengandung lagi. Kali ni mak aku tak beritahu orang yang dia tengah mengandung. Kelahiran kali ni berlaku kejutan sebab mak aku kena tahan dekat wad selepas bersalin. Selepas mak aku bersalin, uri terlekat dalam rahim menyebabkan mak aku terpaksa di tahan oleh pihak hospital. Kejutan seterusnya ialah apabila mak aku melahirkan adik lelaki, namanya Aidil. Aku dah seronok waktu tu, sebab aku bosan asyik bergaduh dengan adik-adik perempuan sahaja. Semasa aku tingkatan 5, aku dikejutkan dengan berita yang aku akan mendapat adik baru lagi. Perasaan aku waktu itu tidak terkata. Aku tengah ambil SPM waktu itu dan ayah aku telefon cakap mak aku dah selamat bersalin adik perempuan. Aku terkejut sebab aku tak tahu yang mak aku mengandung waktu tu. Tiba-tiba dapat adik baru, masa aku tengah menduduki peperiksaan kertas Kimia. Adik bonsu aku bernama Aireen.

Itulah cerita tentang kelahiran aku dengan adik-adik aku. Sekarang ni, mereka semakin menbesar dan kami yang sedia maklum membesar semakin tua. Aku harap keluarga kecil aku ni bahagia sampai Jannah. Amiin.

No comments:

Post a Comment

Sometime Good Sometime Not

Aduhaii.. acano la ehh.?? Sometimes okay la duk sini.. Sometimes rasa nk quit je.. T.T