Tuesday, September 17, 2019

BBM3410Satu2019: DIRI

Assalamualaikum semua

Nama saya Nurul Amirah Aishah Binti Osmira. Saya berasal dari Kelantan dan tinggal di Pekan Pasir Mas. Umur saya 23 tahun. Saya sekarang belajar di Universiti Putra Malaysia dalam jurusan Bacelor Sastera (Bahasa Dan Linguistik Melayu). Saya mempunyai lima orang adik beradik dan saya merupakan anak pertama dalam keluarga saya. Selama 7 semester saya berada universiti, saya tinggal di Kolej 15 tetapi sayangnya Kolej 15 telah bertukar menjadi Kolej 12. Namun saya redha dengan pertukaran itu.

Saya suka mendengar lagu dan membaca novel. Saya mula membaca novel semasa berumur 10 tahun. Novel pertama yang dibaca oleh saya ialah Kasih Yang Suci dan sejak daripada itu, saya mula meminati novel Melayu. Namun sayangnya buat masa sekarang, saya mempunyai kekangan masa untuk membaca novel. Hal ini demikian kerana, saya sedang menyempurnakan Projek Ilmiah Tahun Akhir. Selain daripada membaca, hobi saya juga ialah mendengar lagu. Lagu kegemaran saya buat masa sekarang ialah "Another Day" yang menjadi lagu tema drama korea iaitu Hotel Del Luna. 

Berada di semester akhir, saya mulai belajar untuk redha dengan semua dugaan yang pernah terjadi dalam hidup saya. Prof juga berpesan kepada saya untuk redha kerana apabila kita redha, kita akan lebih ikhlas untuk membuat sesuatu pekerjaan. 


No comments:

Post a Comment

Sometime Good Sometime Not

Aduhaii.. acano la ehh.?? Sometimes okay la duk sini.. Sometimes rasa nk quit je.. T.T